Τι βλάπτει την καρδιά σας και δεν το ξέρετε



Μέχρι τώρα γνωρίζουμε ορισμένους αρνητικούς δείκτες και παράγοντες κινδύνου για την καρδιοπάθεια: η υψηλή αρτηριακή πίεση, η υψηλή χοληστερόλη και το κάπνισμα. Η προσέγγιση όμως αυτή δεν θα δείξει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ο λόγος; Παρότι όλες αυτές οι καταστάσεις είναι σημαντικές, σημαίνουν πως έχει ήδη ξεκινήσει το πρόβλημα. Στο πλαίσιο της πρόληψης και της ενημέρωσης, Aμερικανοί επιστήμονες ρίχνουν φως σε έξι δείκτες μελλοντικής υγείας του καρδιαγγειακού και όχι μόνο.

Πόσο αλκοόλ πίνετε – αλήθεια; κρασί 24/9/15

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί τη μέρα είναι ωφέλιμο για την καρδιά. Το κακό είναι πως οι περισσότεροι που πίνουν αλκοολούχα ποτά, καταναλώνουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα απ’ όση συνειδητοποιούν. Και όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η μεγάλη κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στη λειτουργία της καρδιάς: αίσθημα παλμών (φτερουγίσματα της καρδιάς), αύξηση της αρτηριακής πίεσης και να βλάψει το συκώτι, καθώς και την καρδιά. Και θυμηθείτε, ένα ποτήρι κρασί αντιστοιχεί σε 120 -170 ml (ή 60ml στα αποσταγμένα ποτά).

Η παχυσαρκία βλάπτει – πού όμως έχετε το επιπλέον βάρος παίζει ρόλο

Κάποιοι ειδικοί πιστεύουν ότι ο Δείκτης Μάζας σώματος (ΔΜΣ) δεν είναι αρκετά ακριβής. Παρότι οι περισσότεροι γιατροί και διαιτολόγοι τον θεωρούν ένα χρήσιμο εργαλείο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, ακόμη και σε ανθρώπους με φυσιολογικό ΔΜΣ, είναι το πού είναι επικεντρωμένο το λίπος στο σώμα σας. Η κοιλιακή παχυσαρκία είναι πιο επικίνδυνη, επειδή το κοιλιακό λίπος συμπεριφέρεται διαφορετικά από το λίπος σε άλλα μέρη του σώματος, προκαλώντας έκκριση μεγάλης ποσότητας ορμονών και χημικών που σχετίζονται με τις παθήσεις της καρδιάς. Το υπερβολικό κοιλιακό λίπος έχει συσχετιστεί με τα υψηλά τριγλυκερίδια, την προδιαβητική κατάσταση και τη φλεγμονή.

Κοιμάστε αρκετά; Ή μήπως παρακοιμάστε;ύπνος 24/9/15

Ο κίνδυνος εμφάνισης παθήσεων της καρδιάς αυξάνεται κατά πολύ σε ανθρώπους που κοιμούνται λιγότερες από 6 ή περισσότερες από 9 ώρες. Οι ειδικοί που έχουν καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα επισημαίνουν πως απαιτείται περισσότερη έρευνα για να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό – για παράδειγμα, ο επιπλέον ύπνος μεταφράζεται σε λιγότερες ώρες άσκησης ή συνεπάγεται κάτι άλλο; Στο μεταξύ, κρατήστε μια υγιή ισορροπία βάζοντας στόχο να κοιμάστε 7 με 8 ώρες ύπνο τη νύχτα.

capital.gr

Σχόλια